Hulpmiddelen voor verantwoord spelen

Circus moedigt je aan om op een verantwoorde manier te spelen en wedden. Aarzel niet om de verschillende hulpmiddelen te gebruiken die tot je beschikking staan en om limieten in te stellen, zodat het spel plezierig blijft.

Test je spelersprofiel

Wil je jouw spelersprofiel leren kennen? Test je spelersprofiel wanneer je maar wilt met deonline vragenlijst van de site Gokhulp.

Voer deze test regelmatig uit om te weten te komen hoe je met het spel omgaat. Afhankelijk van het resultaat raden we je aan onze verschillende hulpmiddelen te gebruiken of onze pagina over Verantwoord spelen te raadplegen voor meer informatie.

Controleer je uitgaven

Stel per dag, week of maand een stortingslimiet in via de instellingen van je account. Zo kan je niet meer storten dan het bedrag dat je voor die gewenste periode hebt ingesteld.

Wil je jouw stortingslimiet veranderen? Verlaag het bedrag van je limiet op elk gewenst moment in je instellingen. Als je het bedrag van je limiet echter wilt verhogen, duurt het 24 uur voordat deze wijziging is ingevoerd (ook wel cool-offperiode genoemd).

Las een pauze in

Heb je behoefte aan een pauze? Je hebt de mogelijkheid om de toegang tot onze spellen en sportweddenschappen rechtstreeks vanaf onze website op te schorten voor een periode van 1, 7 of 14 dagen. Tijdens deze periode kan je geen stortingen meer uitvoeren of spelen op onze site. Je hebt daarentegen nog wel altijd toegang tot onze opname-mogelijkheden.

Ga, om een pauze in te lassen, naar de instellingen van je account en kies de gewenste periode. Aan het einde van de door jou gekozen termijn, verkrijg je automatisch toegang tot je account.

Wil je een langere pauze inlassen? Bij Circus kan jij je ook uitsluiten voor een periode van 6 maanden. Als je voor deze optie kiest, kan je niet meer inloggen op je Circus-account.

Mijn e-mailadres
Voer een geldig e-mailadres in
Weet je niet meer welk e-mailadres bij je account hoort ? Neem contact op met onze klantendienst.
Algemene gebruiksvoorwaarden

Onze algemene gebruiksvoorwaarden zijn gewijzigd. Accepteer deze om verder te spelen en wedden.

Wettelijke stortingslimiet van € 500

Sinds 6 april vraagt de Kansspelccommissie spelers om elke website die zich niet aan de regels van de stortingslimiet houdt aan te geven. Ze vermeldt dat er 'momenteel geen enkele verhoging van deze limiet kan worden toegestaan'.

Circus.be wil deze regel toepassen zonder de spelers te bestraffen, omdat de situatie te wijten is aan het onvermogen van de Kansspelcommissie om een verificatiesysteem bij de Centrale voor kredieten aan particulieren in te stellen. En dat, ondanks dat er een termijn van 18 maanden is verstreken na de publicatie van het koninklijk besluit van 25 oktober 2018.

Om de spelers niet te bestraffen, kunnen zij die dat wensen aanvraag om de stortingslimiet te verhogen indienen. De spelers die met de documenten van de website van de Centrale voor kredieten aan particulieren kunnen aantonen dat zij niet als wanbetaler geregistreerd staan, zullen hun stortingslimiet van € 500 kunnen verhogen op basis van het koninklijk besluit van 25 oktober 2018.

In deze context hanteren wij het volgende principe:

  • Als je al op onze website bent ingeschreven en je jouw 'wettelijke' limiet al hebt uitgeschakeld, verandert er niets voor je. Als je wilt, kan je de 'wettelijke' limiet heractiveren op de pagina met je persoonlijke instellingen. Deze limiet kan niet meer worden uitgeschakeld zonder dat je een bewijs aan levert dat aantoont dat je niet ingeschreven bent als wanbetaler bij de Centrale voor kredieten aan particulieren.
  • Als je al ingeschreven bent op onze site en je hebt je 'wettelijke' limiet nog niet uitgeschakeld, maar je zou dat wel willen doen, dan moet je ons een bewijs sturen dat je niet als wanbetaler geregistreerd staat bij de Centrale voor kredieten aan particulieren.
  • Als je je net geregistreerd hebt op onze site en je wilt de 'wettelijke' limiet uitschakelen, dan moet je ons een bewijs sturen dat je niet als wanbetaler geregistreerd staat bij de Centrale voor kredieten aan particulieren.
  • Als je buiten het Koninkrijk België woont, ben je niet aan deze controle onderworpen. Als je besluit, of besloten hebt, om de 'wettelijke' limiet uit te schakelen, verbind je je ertoe om verantwoord te spelen en aanvaard je dat wij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld, omdat wij niet in staat zijn om te voldoen aan het hierboven genoemde Koninklijk Besluit.

Indien je je stortingslimiet wenst te verhogen, kan je de link naar de procedure gemakkelijk terugvinden op de pagina met je persoonlijke instellingen.

Daarnaast willen we je eraan herinneren dat onze site persoonlijke limieten per dag, week en maand aanbiedt. Deze limieten kan je na een periode van 72 uur aanpassen om je te helpen op een verantwoorde manier te spelen.

We willen je er ook aan herinneren dat je jezelf een gokverbod kan opleggen bij onze landbased speelhallen en casinos,op onze websites of de website van de Kansspelcommissie via een registratie in het EPIS-systeem.

Als je wilt beoordelen of je gokgedrag problematisch is, test het dan op http://gokhulp.be/

Je hebt jezelf momenteel uitgesloten

Op jouw verzoek ben je voor een periode van 6 maanden uitgesloten van onze website.

Neem, om deze zelfuitsluiting te annuleren, contact op met onze klantenservice.