Hulpmiddelen voor verantwoord spelen

Circus moedigt je aan om verantwoord om te gaan met de spellen en sportweddenschappen die op deze website worden aangeboden. We bieden je daarom een aantal hulpmiddelen aan, waarmee je ervoor kan zorgen dat spelen altijd plezierig blijft.

Bepaal je spelersprofiel

Wil je graag weten hoe jij omgaat met kansspelen? Bepaal dan je spelersprofiel met behulp van de online vragenlijst die je terugvindt op de website van Gokhulp.be.

Je kan deze vragenlijst regelmatig invullen om te weten te komen hoe jij met het spelaanbod omgaat. Afhankelijk van het resultaat, nodigen we je uit om gebruik te maken van onze andere hulpmiddelen voor verantwoord spelen of om een kijkje te nemen op onze pagina Verantwoord spelen voor meer informatie.

Controleer je uitgaven

Je kan in de instellingen van je account een limiet instellen op de stortingen die je per dag, week of maand doet. Zo kan je niet meer storten dan het bedrag dat je voor die periode hebt ingesteld.

Wil je het limietbedrag veranderen? Dat kan! Het limietbedrag kan je op elk gewenst moment verlagen. Wil je je limiet bedrag verhogen? Let dan wel op dat als je het limietbedrag wilt verhogen, je 24 uur moet wachten voordat deze wijziging is doorgevoerd (dit is de zogenaamde ‘cool off’-periode).

Las een pauze in

Je kan ook tijdelijk je toegang tot onze spellen blokkeren. Dat kan je rechtstreeks via onze website doen voor een periode van 7 dagen. Tijdens deze periode kan je geen storting uitvoeren en niet meer spelen op onze site. Je kan wel nog altijd een opnameaanvraag indienen.

Aan het einde van je pauze heb je automatisch opnieuw toegang tot je account.

Mijn e-mailadres
Voer een geldig e-mailadres in
Weet je niet meer welk e-mailadres bij je account hoort ? Neem contact op met onze klantendienst.
Algemene gebruiksvoorwaarden

Onze algemene gebruiksvoorwaarden zijn gewijzigd. Accepteer deze om verder te spelen en wedden.

Wettelijke stortingslimiet van € 500

Sinds 6 april vraagt de Kansspelccommissie spelers om elke website die zich niet aan de regels van de stortingslimiet houdt aan te geven. Ze vermeldt dat er 'momenteel geen enkele verhoging van deze limiet kan worden toegestaan'.

Circus.be wil deze regel toepassen zonder de spelers te bestraffen, omdat de situatie te wijten is aan het onvermogen van de Kansspelcommissie om een verificatiesysteem bij de Centrale voor kredieten aan particulieren in te stellen. En dat, ondanks dat er een termijn van 18 maanden is verstreken na de publicatie van het koninklijk besluit van 25 oktober 2018.

Om de spelers niet te bestraffen, kunnen zij die dat wensen aanvraag om de stortingslimiet te verhogen indienen. De spelers die met de documenten van de website van de Centrale voor kredieten aan particulieren kunnen aantonen dat zij niet als wanbetaler geregistreerd staan, zullen hun stortingslimiet van € 500 kunnen verhogen op basis van het koninklijk besluit van 25 oktober 2018.

In deze context hanteren wij het volgende principe:

  • Als je al op onze website bent ingeschreven en je jouw 'wettelijke' limiet al hebt uitgeschakeld, verandert er niets voor je. Als je wilt, kan je de 'wettelijke' limiet heractiveren op de pagina met je persoonlijke instellingen. Deze limiet kan niet meer worden uitgeschakeld zonder dat je een bewijs aan levert dat aantoont dat je niet ingeschreven bent als wanbetaler bij de Centrale voor kredieten aan particulieren.
  • Als je al ingeschreven bent op onze site en je hebt je 'wettelijke' limiet nog niet uitgeschakeld, maar je zou dat wel willen doen, dan moet je ons een bewijs sturen dat je niet als wanbetaler geregistreerd staat bij de Centrale voor kredieten aan particulieren.
  • Als je je net geregistreerd hebt op onze site en je wilt de 'wettelijke' limiet uitschakelen, dan moet je ons een bewijs sturen dat je niet als wanbetaler geregistreerd staat bij de Centrale voor kredieten aan particulieren.
  • Als je buiten het Koninkrijk België woont, ben je niet aan deze controle onderworpen. Als je besluit, of besloten hebt, om de 'wettelijke' limiet uit te schakelen, verbind je je ertoe om verantwoord te spelen en aanvaard je dat wij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld, omdat wij niet in staat zijn om te voldoen aan het hierboven genoemde Koninklijk Besluit.

Indien je je stortingslimiet wenst te verhogen, kan je de link naar de procedure gemakkelijk terugvinden op de pagina met je persoonlijke instellingen.

Daarnaast willen we je eraan herinneren dat onze site persoonlijke limieten per dag, week en maand aanbiedt. Deze limieten kan je na een periode van 72 uur aanpassen om je te helpen op een verantwoorde manier te spelen.

We willen je er ook aan herinneren dat je jezelf een gokverbod kan opleggen bij onze landbased speelhallen en casinos,op onze websites of de website van de Kansspelcommissie via een registratie in het EPIS-systeem.

Als je wilt beoordelen of je gokgedrag problematisch is, test het dan op http://gokhulp.be/

Je hebt jezelf momenteel uitgesloten

Op jouw verzoek ben je voor een periode van 6 maanden uitgesloten van onze website.

Neem, om deze zelfuitsluiting te annuleren, contact op met onze klantenservice.