Veelgestelde vragen (FAQ) - Stortingen en opnames

Lukt het je niet om een storting te doen? Is je storting nog niet op je bankrekening aangekomen? Vind het antwoord op alle vragen over stortingen en opnames die vaak door onze spelers worden gesteld.

Hoe kan ik geld storten op Circus?

Er is niets zo makkelijk als het maken van een storting op Circus! Ga in je instellingen naar het tabblad 'Storting' en volg de instructies op je beeldscherm. Circus biedt je vele betaalmethodes, zodat je de methode kan kiezen die het beste bij je past:

  • Snelle storting via QR-code
  • Online stortingen met bankkaart: Bancontact, Visa of Mastercard
  • Online stortingen met prepaidkaart: paysafecard, Neosurf ...
  • Online stortingen met de e-wallet: Skrill en PayPal
  • Stortingen in de speelhal: om het dichtstbijzijnde Circus Casino te vinden, bekijk je onze pagina 'Vestigingen'

Je hebt ook de mogelijkheid om uw prepaidcodes veilig te kopen met verschillende betaalmiddelen via OmniumSecure.

Om meer te weten te komen over stortingen op Circus, volg je onze tips over onze stortingsmethodes.

Hoe kan ik geld opnemen op Circus?

Er is niets zo makkelijk als een opname doen op Circus! Ga in je instellingen naar het tabblad 'Opname' en volg de instructies op je beeldscherm. Circus biedt je meerdere betaalmethodes, zodat je de methode kan kiezen die het beste bij je past:

  • Opname per overschrijving: het geld zal binnen een periode van 3 tot 7 dagen beschikbaar zijn op je bankrekening.
  • Snelle opname met Skrill: deze functie is alleen beschikbaar als je al een storting met Skril hebt gedaan.
  • Snelle opname met PayPal: alleen mogelijk om een opname te doen op je PayPal-account als je dit account al hebt gebruikt PayPal voor een storting van minimaal € 10,00.
  • Opname in de speelhal: het geld zal binnen 24 uur in je favoriete Circus-vestiging beschikbaar zijn.

En dan? Kies vervolgens het bedrag dat je wilt opnemen (tussen de € 10 en € 25.000), vul je bankgegevens in en klik op 'Bevestigen'.

Om meer te weten te komen over opnames op Circus, volg je onze tips over onze opnamemethodes.

Wat is het minimale en maximale bedrag dat ik kan storten?

Het minimale stortingsbedrag is € 10 (€ 5 als je voor een storting kiest met de Neosurf Card). Vanaf 20 oktober 2022 legt de Belgische wetgeving een standaard stortingslimiet van € 200 per week op.

Als 100% legale website voor sportweddenschappen houdt Circus zich aan deze beperking. Voor meer informatie, raadpleeg je onze pagina over de standaard stortingslimiet.

Ik heb mijn standaard stortingslimiet opgeheven. Waarom kan ik niet meer storten?

Het kan zijn dat je één van je persoonlijke stortingslimieten hebt bereikt.  Controleer het in de instellingen van je account of via het tabblad Stortingen

Ik had mijn standaard stortingslimiet vóór 20 oktober 2022 opgeheven. Waarom kan ik niet meer storten?

Het Koninklijk Besluit van 19 juni 2022 vereist dat de stortingslimieten opnieuw worden ingesteld en worden verlaagd tot € 200 per week voor alle spelersaccounts.  Voor het opheffen ervan is een actieve aanvraag nodig, die je vanaf 20 oktober 2022 kan indienen.  Je kan je aanvraag via het tabblad Stortingen indienen of via de instellingen van je spelersaccount. 

Ik heb een persoonlijke stortingslimiet die hoger is dan de standaard stortingslimiet. Waarom kan ik niet storten?

De meest restrictieve stortingslimiet is van toepassing.  Heb je geen aanvraag tot het opheffen van de standaard stortingslimiet ingediend? Dan blijft deze van toepassing. Deze stortingslimiet blijft ook van toepassing zolang de Kansspelcommissie je aanvraag nog niet heeft goedgekeurd of deze heeft geweigerd. 

Mijn aanvraag tot het opheffen van de standaard stortingslimiet werd geweigerd. Waarom?

Als de Kansspelcommissie je aanvraag tot het opheffen van de limiet heeft geweigerd, dan komt dat doordat je als wanbetaler geregistreerd staat in het bestand van de Centrale voor kredieten aan particulieren van de Bank van België. 

Om de redenen te weten te komen van die registratie, raadpleeg je de website van de Nationale Bank van België.

Wat is het minimale en maximale bedrag dat ik kan opnemen?

Het minimale en maximale bedrag dat je kan opnemen hangt af van de betaalmethode die je kiest:

  • Opname via een bankoverschrijving: minimaal € 10 en maximaal € 25.000
  • Snelle opname met Skrill: minimaal € 15 en maximaal € 25.000
  • Opnames in onze vestigingen: 
    In de Circus Casino-speelhallen: min. € 15 en max. € 2.000 per dag
    In het Grand Casino de Namur: min. € 15 en max. € 3.000 per dag

Ik wil een storting uitvoeren met een prepaidkaart. Hoe doe ik dat?

Om een prepaidkaart te krijgen, heb je meerdere mogelijkheden.

  • Paysafecard: vind een een verkooppunt of bestel je kaart online op de website van paysafecard
  • Skrill: maak online een account aan op de website van Neosurf

Je kunt ook prepaidcodes van paysafecard, moneyclic en CASHlib op een veilige manier online kopen via Omnium secure.

Als je jouw prepaidkaart eenmaal hebt, kan je die op onze site gebruiken om in slechts een paar klikken een storting te maken. Om dat te doen, klik je op 'Storting', kies je je betaalmethode en het bedrag dat je wilt storten en klik je op 'Bevestigen'. Je wordt vervolgens omgeleid naar de website van onze partner waar je je gegevens dient in te voeren. En dan? Begin met spelen!

Ik heb online een opname aangevraagd. Hoe lang duurt het voordat het geld op mijn bankrekening beschikbaar is?

De opname-aanvragen worden binnen 1 werkdag door ons team behandeld. Vervolgens zal je geld binnen een periode van 1 tot 3 dagen op je bankrekening beschikbaar zijn afhankelijk van je bank.

De totale periode, vanaf het moment van de aanvraag tot het moment dat het geld beschikbaar is op je bankrekening, varieert dus tussen de 3 en 5 dagen.

Als een opname wacht op goedkeuring, is het niet mogelijk om nieuwe stortingen te maken. Je kan een opname die gaande is wel annuleren via het menu 'Account - Geschiedenis van je opnames'.

Ik heb een opname aangevraagd in een Circus-speelhal. Hoe lang duurt het voordat het geld in de speelhal beschikbaar is?

Opnameverzoeken in een van onze Circus-speelhallen worden binnen de 5 minuten bevestigd na het aanvragen van je opname.

Het is aan te raden om altijd de status van je opnameverzoek te controleren via je opnamegeschiedenis. Als je opname de status "24 uur vertraagd" heeft, betekent dit dat een handmatige bevestiging vereist is. Je ontvangt dan een e-mail zodra je opname bevestigd is en beschikbaar is in je Circus-speelhal.

Is mijn geld veilig op Circus?

Ja.  In tegenstelling tot illegale sites, die vaak vanuit een fiscaal paradijs buiten alle controle werken, respecteert Circus de Belgische wetgeving. Circus werkt onder de controle van de Kansspelcommissie en is gebaseerd in België

Het gestort geld op je account blijft dus veilig in België.

Het lukt me niet om een storting te maken. Wat kan ik doen?

Als het je niet lukt om een storting te maken, zijn daar meerdere redenen voor mogelijk:

  • Je saldo is niet toereikend: herlaad je bankkaart of prepaidkaart en probeer opnieuw
  • Er lijkt iets fout te zijn gegaan bij het invoeren van je gegevens (kaartnummer, vervaldatum ...): controleer je gegevens en probeer opnieuw
  • Je hebt je gebruikslimiet bereikt: probeer het later opnieuw
  • Er is een technisch probleem opgetreden bij de bank: probeer het later opnieuw
  • Je hebt een pauze ingelast op onze site: je moet wachten totdat het vastgestelde termijn voorbij is om een nieuwe storting te maken
Het lukt me niet om een opname te doen. Wat kan ik doen?

Als het je niet lukt om een opname te doen, kan het zijn dat jij je inschrijving nog niet per e-mail hebt bevestigd. Ga naar je mailbox en zoek naar de e-mail die we je hebben gestuurd toen jij je op Circus inschreef. Bekijk ook je ongewenste e-mail. Klik op de link om je e-mailadres te bevestigen en probeer het opnieuw. Een andere mogelijke reden: je account werd nog niet geverifieerd. Indien dat het geval is, word je automatisch naar de pagina omgeleid waarop je je verificatiedocumenten dient te verzenden. Als je account geverifieerd is door onze teams, kun je je opname doen.

Als je opname-aanvraag niet is gelukt, laten we het je altijd per e-mail weten. Bekijk ook je ongewenste e-mail.

Neem contact op met onze klantendienst als het probleem aanhoudt.

Ik hen een opname aangevraagd, maar ben van mening veranderd. Kan ik deze annuleren?

Je kan een opname alleen annuleren als de aanvraag nog niet is behandeld. Bekijk je transactiegeschiedenis in je account om te weten te komen of er nog tijd is om je opname te annuleren. Je kan een opname annuleren als de status daarvan 'In afwachting' is. In dat geval kan je gewoon op de knop 'Annuleren' klikken.

Er zijn meerdere redenen mogelijk als de knop 'Annuleren' niet verschijnt:

  • Als je opnameaanvraag al is behandeld, is het niet meer mogelijk deze te annuleren
  • Je account wordt momenteel geverifieerd. Als je account geverifieerd is, heb je opnieuw de keuze om je opname te annuleren of te maken.
Ik vind mijn storting niet terug in mijn geschiedenis. Hoe weet ik of het goed is uitgevoerd?

Als je storting niet in je geschiedenis wordt getoond, is er een fout opgetreden tijdens je transactie. Vergeet niet dat onze teams al je pogingen om een storting te maken, bijhouden.

Het bedrag van de storting is van je bankrekening afgeschreven? Neem contact op met onze klantendienst door te vermelden dat het geld van je rekening werd gehaald en op welke datum en uur je transactie werd uitgevoerd.

Mijn storting duurt al meer dan 10 minuten. Wat kan ik doen?

Als je storting al meer dan 10 minuten gaande is, is het mogelijk dat er een fout tijdens de transactie opgetreden is en dat deze daarom niet goed is doorgekomen. Vergeet niet dat onze teams al je pogingen om een storting te maken, bijhouden.

Het bedrag van de storting is van je bankrekening afgeschreven? Neem contact op met onze klantendienst door te vermelden dat het geld van je rekening werd gehaald en op welke datum en uur je transactie werd uitgevoerd.

Er is een transactie van mijn bankrekening afgeschreven die niet op mijn speleraccount is gestort. Wat kan ik doen?

Neem contact op met onze klantendienst door te vermelden dat het geld van je rekening werd gehaald en op welke datum en uur je transactie werd uitgevoerd.

MIjn transactie werd geweigerd door HiPay. Waarom? Met wie moet ik contact opnemen?

Als je probeert geldt te storten, maar je transactie wordt door HiPay geweigerd of als je een probleem ondervindt met de betaalpagina van HiPay, zijn daar meerdere redenen voor mogelijk:

  • Je saldo is niet toereikend: herlaad je kaart en probeer opnieuw
  • Er lijkt iets fout te zijn gegaan bij het invoeren van je gegevens (kaartnummer, vervaldatum ...): controleer je gegevens en probeer opnieuw
  • Je hebt je gebruikslimiet bereikt: probeer het later opnieuw
  • Er is een technisch probleem opgetreden bij de bank: probeer het later opnieuw

Neem contact op met onze klantendienst als het probleem aanhoudt.

Vergeet niet dat je ook een storting kan maken met je bankkaart via Bancontact of met een prepaidkaart via paysafecard.

MIjn transactie werd geweigerd door paysafecard. Waarom? Met wie moet ik contact opnemen?

Als je probeert geld te storten, maar je transactie door paysafecard geweigerd wordt of als je een probleem met de betaalpagina van paysafecard ondervindt, zijn daar meerdere redenen voor mogelijk:

  • Je saldo is niet toereikend: herlaad je kaart en probeer opnieuw
  • Er lijkt iets fout te zijn gegaan bij het invoeren van je gegevens (kaartnummer, vervaldatum ...): controleer je gegevens en probeer opnieuw
  • Je hebt je gebruikslimiet bereikt: probeer het later opnieuw
  • Er is een technisch probleem opgetreden bij de bank: probeer het later opnieuw

Neem (van maandag tot vrijdag tussen 10.00 uur en 22.00 uur) telefonisch contact op met paysafecard via 0800 0729 7233 of neem contact op per e-mail via [email protected]

Vergeet niet dat je ook een storting kan maken met je bankkaart via Bancontact of via HiPay.

Moet ik belasting betalen over mijn winst?

Nee, je hoeft geen enkele belasting te betalen over de bedragen die je wint door te spelen bij Circus. Voor meer informatie over belasting over kansspellen raadpleeg je de website van de Kansspelcommissie.

Kan ik mijn winst overmaken naar een ander account dan waarvan ik heb overgemaakt?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Opnames kunnen alleen worden uitgevoerd via dezelfde methode als die je hebt gebruikt om geld op je account te storten. Het betreft een juridische verplichting die het witwassen van geld tegengaat.

Past Circus een commissie toe op mijn stortingen en opnames?

Nee, we passen geen enkele commissie toe op stortingen en opnames die je doet op je Circus-account.

Mijn e-mailadres
Voer een geldig e-mailadres in
Weet je niet meer welk e-mailadres bij je account hoort ? Neem contact op met onze klantendienst.
Algemene gebruiksvoorwaarden

Onze algemene gebruiksvoorwaarden zijn gewijzigd. Accepteer deze om verder te spelen en wedden.

Privacybeleid

Ik verklaar dat ik minstens 18 jaar oud ben, dat ik het privacybeleid heb gelezen en aanvaard waarin de verwerking van persoonlijke gegevens voor wettelijke, contractuele of legitieme doeleinden wordt beschreven.

Je hebt jezelf momenteel uitgesloten

Op jouw verzoek ben je voor een periode van 6 maanden uitgesloten van onze website.

Neem, om deze zelfuitsluiting te annuleren, contact op met onze klantenservice.